Kaj je logotip? V kolikor ste prebrali vsaj nekaj člankov na to temo, in prelistali nekaj reklamnih letakov, potem veste, da je logotip drugi izraz za nekakšen emblem – grafično podobo, ki predstavlja neko podjetje oziroma organizacijo. Ker ta emblem nekako pooseblja lastnosti našega podjetja, moramo vedeti, da izdelava logotipa nikakor ni najlažje delo na svetu. Če se odločamo za “re-branding” naših izdelkov ali blagovne znamke, moramo vedeti, da izdelava logotipa zahteva tako kreativne ideje marketinških strokovnjakov, kot tudi uporabne in estetske rešitve strokovnjakov za grafično oblikovanje. Ko je izdelava logotipa končana, mora končni izdelek jasno sporočati glavne vrednote naših izdelkov/blagovne znamke, kot tudi naše poslanstvo in vizijo. Ker gre praviloma za resen in kompleksen proces, ne čudi, da izdelava logotipa poteka v več fazah – od začetnih skic do poliranja zadnjih podrobnosti na končnem izdelku.

Izdelava logotipa

Izdelava logotipa bo 100 % uspešna v primeru, da bomo našo ciljno publiko zgolj z grafično podobo našega novega logotipa skorajda “prisilili” v to, da videno sliko povežejo z našim izdelkom oziroma blagovno znamko. Če pa temu ne bo tako, potem vedite, da je možnosti za boljši logotip še precej. Kot rečeno – izdelava logotipa ni prostočasna dejavnost, ampak zelo resen projekt, ki se časovno lahko tudi zavleče – seveda vse zavoljo najboljšega končnega rezultata.

Vsi med vami zagotovo ne veste (tisti, ki se dnevno ukvarjate z grafičnim oblikovanjem, pa verjetno pač), da se izdelava logotipa jemlje “bolj resno” že nekaj desetletij. Nekaj glavnih pionirjev, ki so poskrbeli za nekaj najbolj markantnih logotipov, vam bom predstavil na hitro v spodnjih vrsticah. Paul Rand – gospod, ki je pred nekaj desetletij oblikoval zelo prepoznaven logotip za IBM, je pa tudi avtor zelo simpatičnega logotipa ameriške TV mreže ABC. Izdelava logotipa (npr. za National Geographic, ali pa NBC) je v nebo povzdignila tudi kreativno ekipo Chermayeff&Giesmar.

Izdelava logotipa mora vsebovati tudi pravni del – svoje avtorske logotipe je namreč vedno dobro tudi pravno zaščititi kot intelektualno lastnino. Če želite tudi sami poskrbeti, da v bodoče ne boste imeli težav z morebitnimi tatovi intelektualne lastnine, vam priporočam da si na spletnih straneh Urada za varstvo intelektualne lastnine preberete več o tem, kako lahko zaščitite vaše umetniško delo.